EMEK VE DEMOKRASİ GÜÇLERİ NATO KARARGAHI ÖNÜNDE: “HALKLARIN, EMEKÇİLERİN DÜŞMANI NATO’DUR, NATO’DAN ÇIKILSIN, ÜSLER KAPATILSIN!”
İzmir Emek ve Demokrasi Güçleri, 7-8 Temmuz’da Ankara’da yapılacak NATO Zirvesi’ne tepki göstermek için Buca Şirinyer İZBAN önünden NATO Karargahı’na doğru yürüyüş gerçekleştirdi.
Savaş politikalarına, NATO’nun bölgedeki saldırganlığına ve Türkiye’nin savaş politikalarına ortak edilmesine karşı Şirinyer İZBAN önünde bir araya gelerek NATO Kara Kuvvetleri Karargâhı’na yürüdü. Yüzlerce emekçi, genç, kadın ve demokratik kitle örgütü temsilcisinin katıldığı yürüyüşte savaşa, emperyalizme ve işbirlikçi politikalara karşı öfke haykırıldı.
Yürüyüş boyunca sık sık; “NATO’dan çıkılsın, üsler kapatılsın!” “Emperyalistler işbirlikçiler 6. Filo’yu unutmayın!”, “Katil NATO işbirlikçi AKP!”, “Katil NATO Türkiye’den defol!”, “Emperyalistler yenilecek, direnen halklar kazanacak!”, “Faşizme karşı omuz omuza!”, “Darbeci Nato Türkiye’den defol”, “İşgalci Nato Türkiye’dn defol” sloganları atıldı.
NATO Karargâhı önünde gerçekleştirilen basın açıklamasını İzmir Emek ve Demokrasi Güçleri adına İzmir Barosu Başkan Yardımcısı Zöhre Dalkıran okudu.
Açıklamada, NATO’nun kuruluşundan bugüne kadar sermayenin, emperyalist çıkarların ve savaş politikalarının örgütü olduğu vurgulanırken, Yugoslavya’dan Afganistan’a, Irak’tan Libya’ya, Suriye’den Ortadoğu’ya kadar milyonlarca insanın ölümünden ve ülkelerin yıkımından emperyalist güçlerin sorumlu olduğu ifade edildi.
Açıklamada şu görüşlere yer verildi:
“Emekçiler yoksullaşırken, halklar açlık ve sefaletle boğuşurken, savaş bütçeleri ve silah harcamaları büyütülmektedir. NATO zirvelerinde konuşulan halkların geleceği değil; enerji yolları, silah tekelleri ve çokuluslu şirketlerin çıkarlarıdır.”
Türkiye’nin NATO üyeliğinin halkların değil sermaye sınıflarının çıkarlarına hizmet ettiği belirtilen açıklamada, iktidarın NATO ile kurduğu stratejik ilişkinin yeni olmadığı, onlarca yıldır sürdürülen emperyalist bağımlılık politikalarının bugün de devam ettiği vurgulandı.
Açıklamada, ülkenin üslerinin ve kaynaklarının emperyalist savaş planlarının parçası haline getirildiği belirtilerek şu ifadeler kullanıldı:
“Gerçek yurtseverlik, emperyalist askeri ittifaklara karşı çıkmaktan geçer. Bugün NATO üslerine, savaş politikalarına ve emperyalist müdahalelere karşı durmadan halktan ve bağımsızlıktan söz edilemez. Bizler dün olduğu gibi bugün de 6. Filo’yu denize dökenlerin mirasına sahip çıkıyoruz.”
İktidarın NATO zirvesi öncesinde gerçekleştirdiği gözaltı operasyonlarına da tepki gösterilen açıklamada, savaş karşıtı mücadele yürüten gençlerin, sendikacıların, siyasetçilerin ve demokratik haklarını kullanan yurttaşların hedef alınmasının kabul edilemez olduğu ifade edildi.
“Emperyalizme karşı çıkmak, savaşa karşı barışı savunmak ve NATO’yu protesto etmek suç değildir” denilen açıklamada, esas sorgulanması gerekenin savaş politikaları ve bu politikalara gösterilen bağlılık olduğu belirtildi.
İzmir Emek ve Demokrasi Güçleri, Türkiye’nin NATO’dan çıkması, yabancı askeri üslerin kapatılması ve ülkenin dış politikasının emperyalist askeri blokların değil halkların çıkarları temelinde şekillenmesi çağrısı yaptı.
Açıklama, şu sözlerle sona erdi:
“NATO değil halklar kazanacak!
Savaş değil barış kazanacak!
Emperyalizm değil halkların dayanışması kazanacak! Üslerinizi, tanklarınızı, savaşlarınızı ve işbirlikçilerinizi alın, bu topraklardan gidin.
Yaşasın halkların kardeşliği!
Yaşasın emek, demokrasi ve özgürlük mücadelesi!”
